[Dutch] Topotijdreis, ofwel gaan we met historische kaarten weer terug naar het verleden?

Frank Steggink steggink op steggink.org
Di Sep 29 12:38:36 PDT 2015

Dag Mark,

Bedankt voor je reactie. Mijn conclusie hieruit is dus dat er
auteursrecht rust op kaarten van het Kadaster gemaakt vanaf 1945. Bij
mijn weten staat het op hun kaarten.

Op een kaart die ik tijdens mijn studie heb gebruikt staat het volgende:
"(C) Copyright 1990 Topografische Dienst, Emmen". De bedoeling is
duidelijk, maar waarom dat Amerikaanse symbool en de tekst "copyright"
ipv auteursrecht? In de rest van de tekst maken ze wel een duidelijk
voorbehoud.

Groeten,

Frank Steggink