[Dutch] Digitale Kadastrale Kaart polygonen

Rein van 't Veer reinvantveer op gmail.com
Di Apr 19 12:47:53 PDT 2016

Dank al voor de zinnige tips en bijdragen,
http://www.qgis.nl/2016/03/10/kadastrale-percelen-en-het-gfs-bestand/
beschrijft
inderdaad hetzelfde principe, maar handmatig. De kneep zit 'm in de
automatische conversie of automatische generatie van de GFS. Als
geautomatiseerd platform willen we zo min mogelijk handmatige conversie en
aanpassing doen, dus hoe komen we erachter hoeveel geometrieen er per
object zijn?

Een verse build van GDAL toont mij namelijk dezelfde output als de (nogal
oude 1.10) versie die ik hiervoor op mijn Debian systeem had:

$ ogrinfo --version
GDAL 2.1.0beta1, released 2016/04/01

$ ogrinfo Perceel.gml
Had to open data source read-only.
INFO: Open of `Perceel.gml'
      using driver `GML' successful.
1: Perceel (Point)

Dus hoe 'detecteer' ik automatisch het aantal en de typen geometrieen in
een GML? Ik wil in principe alle geometrieen exporteren naar GeoJSON.
Handmatige aanpassing van de .gfs is daarin een weg die ik liever niet wil
bewandelen. De voorbeeld gfs in NLextract kan wel goed van pas komen,
indien de DKK echt een uitzondering is in de toepassing van meervoudige
geometrieen.

Dank,
Rein