[Dutch] Verborgen attributen op kaart en in tabel in QGis

Richard Duivenvoorde rdmailings op duif.net
Za Sep 30 06:24:30 PDT 2017

On 30-09-17 13:14, Richard Duivenvoorde wrote:
> [...]

Yep, heb even naar de data van Tako gekeken, dit lijkt inderdaad een
gevalletje van niet 'repacken' van een shp waaruit features zijn verwijderd.

Zie bv:
https://issues.qgis.org/issues/8822
https://issues.qgis.org/issues/11007
enz

In mijn geval met QGIS2.99 (komende 3) is het een kwestie van editten
aan/uit zetten en er wordt 'gepacked' en je ziet netjes die 208 weer.

In 2.18 lijkt het alleen te werken al je inderdaad 'm echt als andere
shape even opslaat.

Als je even googled 'qgis shp repack' dan kun je er meer over lezen.

In dit geval lijkt het eigenlijk een oude gdal bug die maakt dat deze
shape eigenlijk een beetje problematisch is...

@Tako: zoiezo zou ik even QGIS upgraden naar 2.18 (2.10 is alweer een
tijdje geleden :-) ).

En in 2.18 (en straks 3) is ook het geopackage verhaal weer verbeterd,
dus dan worden shapefiles de cobol van de gis formaten (zo ze dit al
niet zijn ;-) )

Groet,

Richard