[Dutch] FOSS4G NL / europe 2020

b.j.kobben op utwente.nl b.j.kobben op utwente.nl
Wo Okt 2 08:44:59 PDT 2019

He allemaal,

Vandaag hebben Just en ik nog even over F0ss4g.eu 2020 gesproken. We vinden allebei dat een bid nu voor 2020 niet kan, omdat we nog niet genoeg weten over  de mogelijke locatie en de alle consequenties daarvan (kosten, timing – in Amsterdam is het bv moeilijk in het toeristenseizoen onderdak  te vinden). En vooral ook over wie het dan moet gaan doen. GJ spreekt over een vijftal mensen die op Telegram positief reageerden. Dat vind ik gezien de ervaringen met bv foss4g.nl nog niet echt een harde toezegging, en sowieso nog te echt weinig om daarmee zoiets best groots op te zetten. Mijn persoonlijke ervaring met Nottingham 2013 (800 pp) en SVGopen2005 (200) is dat je een fiks team nodig hebt (we hadden er 12 resp 9 in het core-team) , waarvan 1 a 2  keypersons de laatste paar maanden vrijwel fulltime bezig zijn. En dat was allebei dan nog op een Universiteit, waar je een groot potentieel aan (student)helpers hebt.

Daarnaast is er ook geen enkel zicht op een budget. Die van de afgelopen foss4g.eu's waren allemaal richting de 60 - 80k euro, daar kan ik als penningmeester niet zomaar ja tegen zeggen zonder zicht op kosten van de accommodatie, catering etc...

Kortom, te kort dag voor ons als bestuur osgeo.nl om nu zomaar een bid te kunnen indienen. Dat is trouwens ook niet meer mogelijk, en geen op zich probleem, want inmiddels heeft Valmiera (Letland) een officieel bid ingediend: https://wiki.osgeo.org/wiki/Conference-Europe-2020#Proposals_Submitted

Heb er ook nog ff met Erik Meerburg over gehad, en bedacht dat het misschien een idee is om op die locatie met het (potentiele) team in 2020 een wat bescheidener Event te organiseren (bv een foss4g.nl of iets anders samen met OpenState of andereren. Dan kunnen we als dat bevalt altijd nog voor 2021 of later gaan...!

groeten,
--
Bestuur Stichting OSGEO.nl
Barend Köbben (Penningmeester)