[Mapbender-users] Digitize with Mapbender241/GeoServer 1.5rc3

Michael Schulz mschulz at webgis.de
Wed Apr 4 08:13:04 EDT 2007

Hi,

i just setup a freshly checked-out mapbender with a geoserver-1.5rc3
for digitizing. While at the beginning "normal" wfs operations did
work properly, the transactional wfs operations were not performed. I
could not figure out why, but after some testing (trial&error) i
commented out the line that sets the content-type for the transmitted
data in geom2wfst.php, and suddenly everything works like a charm.

Is this due to some strange configuration? Has anything in geoserver
changed in a way that geom2wfst is not working properly anymore? What
geoserver version is the digitize-demo-gui attached to?

Cheers, Michael

---------------------

Deutsch:
Zum Digitalisieren habe ich eine mapbender (svn) zusammen mit dem
aktuellen geoserver 1.5rc3 installiert. Normale WFS Operationen
funktionierten einwandfrei - die transaktions-Funktionen gaben nur
Fehler. Nach einigen testen konnte ich die Fehler durch
auskommentieren der Zeile in geom2wfst, die den Content-Typ der
Anfrage setzt verhindern und alles funktioniert bestens.

Kann das an einer Fehl-Konfiguration liegen oder hat sich auf
geoserver-Seite irgendwas geändert, warum geom2wfst nicht mehr
ordentlich arbeitet?

Viele Grüße, Michael

Michael Schulz
mschulz at webgis.de

in medias res
Gesellschaft für Informationstechnologie mbH

In den Weihermatten 66
79108 Freiburg

Tel  +49 (0)761 556959-5
Fax +49 (0)761 556959-6