[mapserver-dev] MapServer 5.6.0-beta3 released

Havard Tveite havard.tveite at umb.no
Tue Oct 13 05:53:28 EDT 2009

Thomas Bonfort wrote:
> Havard,
>
> can you post your mapfile layer corresponding to those images?

Dear Thomas,

Here is the complete layer (you will find the two symbols "marsh_isom" and
"indistinctmarsh_isom" down there).

Håvard

   LAYER  # Kart - Polygons
     NAME o-kartpolygon
     GROUP "poly"
     STATUS OFF
     TYPE POLYGON
     CONNECTION "blabal"
     CONNECTIONTYPE postgis
     DATA "the_geom from (select oid, symbol, the_geom from okartpolygon order by sequence) as okart using unique oid using SRID=-1"
     METADATA
       "layer_title" "O-kart - polygoner"
       "legend_order" "1"
     END
     SYMBOLSCALEDENOM 2650
     PROJECTION
       "init=epsg:32633"
     END
     LABELITEM "symbol"

     CLASS
       NAME "Berg i dagen"
       EXPRESSION ([symbol] = 2120)
       STYLE
         COLOR 204 204 204
       END # style
     END # CLASS
     CLASS
       NAME "Dyrka mark"
       EXPRESSION ([symbol] = 4150)
       STYLE
         COLOR 255 186 54
       END # style
       STYLE
	symbol "dyrkamark"
	SIZE 80
         COLOR 0 0 0
       END # style
     END # CLASS
     CLASS
       NAME "Åpent lettløpt område"
       EXPRESSION ([symbol] = 4010)
       STYLE
         COLOR 255 186 54
       END # style
     END # CLASS
     CLASS
       NAME "Halvåpent lettløpt område"
       EXPRESSION ([symbol] = 4020)
       STYLE
         COLOR 255 186 54
	SIZE 8
       END # style
     END # CLASS
     CLASS
       NAME "Åpent område"
       EXPRESSION ([symbol] = 4030)
       STYLE
         COLOR 255 221 154
       END # style
     END # CLASS
     CLASS
       NAME "Halvåpent område"
       EXPRESSION ([symbol] = 4040)
       STYLE
         COLOR 255 205 114
       END # style
       STYLE
	symbol "halvapent"
	SIZE 100
	COLOR 255 255 255
       END # style
     END # CLASS
     CLASS
       NAME "Vegetasjon, nedsatt løpbarhet"
       EXPRESSION ([symbol] = 4060)
       STYLE
         COLOR 196 255 185
       END # style
     END # CLASS
     CLASS
       NAME "God sikt, nedsatt løpbarhet"
       EXPRESSION ([symbol] = 4070)
       STYLE
	symbol "vertgreen1"
	SIZE 84
         COLOR 61 255 23
       END # style
     END # CLASS
     CLASS
       NAME "Vegetasjon, dårlig løpbarhet"
       EXPRESSION ([symbol] = 4080)
       STYLE
         COLOR 139 255 116
       END # style
     END # CLASS
     CLASS
       NAME "God sikt, dårlig løpbarhet"
       EXPRESSION ([symbol] = 4090)
       STYLE
	symbol "vertgreen2"
	SIZE 42
         COLOR 61 255 23
       END # style
     END # CLASS
     CLASS
       NAME "Vegetasjon, ikke løpbar"
       EXPRESSION ([symbol] = 4100)
       STYLE
         COLOR 61 255 23
       END # style
     END # CLASS
     CLASS
       NAME "Bygning"
       EXPRESSION ([symbol] = 5260)
       STYLE
         COLOR 0 0 0
       END # style
     END # CLASS
     CLASS
       NAME "Forbudt område"
       EXPRESSION ([symbol] = 5270)
       STYLE
         COLOR 158 186 0
       END # style
     END # CLASS
     CLASS
       NAME "Vann"
       EXPRESSION ([symbol] = 3010 or [symbol] = 3020 )
       STYLE
         COLOR 0 0 255
       END # style
     END # CLASS