[Proj] Coordinate transformation assistance

Frank J. OEynes frank at spacetec.no
Thu Apr 12 06:07:01 PDT 2007

Bjørn Krangnes wrote:
> Hi,
>
> I am trying to go from Irish Transverse Mercator to IrishGrid75 Ireland
> using GDAL C# and EPSG codes.
>
> The code is like this:
>

>             double[] xyz = new double[3];
>
>             OGR.SpatialReference inp = new OGR.SpatialReference(null);
>             OGR.SpatialReference outp = new OGR.SpatialReference(null);
>

>             int stat1 = inp.ImportFromEPSG(2157);   // Irish Transverse
> Mercator
>             int stat2 = outp.ImportFromEPSG(29903); // IrishGrid75 Ireland
>
>             OGR.CoordinateTransformation tra = new
> OGR.CoordinateTransformation(inp, outp);

> [...]
Hei Bjørn,
 beklager sent svar, men dette har vært en meget travel dag (som vanlig...)
Sendte spørsmålet ditt videre internt i går, men ingen har benyttet C++ (?)
interfaced til gdal. Vi bruker stort sett proj.4 direkte som
kommandolinje "proj"
eller via C biblioteket.

Om du ikke får noe svar ville jeg prøvd å sjekke ut brukermanualen for
proj, og
se om du kan teste ut en konvertering fra kommandolinja.
Som jeg sa i går så benytter ikke proj EPSG kodene, men det skal være
mulig å finne hvilke proj parametre du må spesifisere ved å sammenligne
EPSG definisjonen med proj manualen.

Beklager at jeg ikke kan være mer konkret akkurat nå.

mvh,
Frank

--

( Dr. Frank J. Øynes    |       Director, Turnkey Systems          )
( Kongsberg Spacetec a.s| Phone: +47 90103496    Fax: +47 77655859 )