[Spanish] Arqueología y FOSS4G

Agustin Diez Castillo adiez at uv.es
Mon Apr 7 14:20:31 EDT 2008

Hola,
Alguien si que me entiende en la reunión de Budapest había una chica
polaca (Katarzyna Bronk-Zaborowsa) que había hecho una comparativa de
sig libre y propietario y se quedaba con ... gvSIG o GRASS. En la
reuniones estas de Computers Applications in Archaeology se habla
bastante de sig. Por cierto, que estamos intentando organizar una
subreunión arqueológica de FOSS4G en español. Ya os contaré. Si
alguien conoce arqueólogos que puedan estar interesados que se pongan
en contacto conmigo.
Cuesta más lo de las IDEs.

GIS AND RASTER DEM BASED RESEARCH IN
LANDSCAPE ARCHAEOLOGY
Chair: Gary LOCK
April 4, Friday
11.00-11.30 Andresen, J.: Least Cost Path - An incomplete model (long
paper)
11.30-12.00 Posluschny, A. & Herzog, I.: Tilt - Slope-dependent Least
Cost Path
Calculations Revisited (long paper)
12.00-12.30 Herzog, I.: A comparison of slope-dependant cost functions
(long paper)
12.30-14.00 Lunch break
14.00-14.20 Zamora, M.: Sound methods for viewshed studies in
archaeology: the
vertical angle (short paper)
14.20-14.40 Megarry, W. P.: Pastoralism and Peak: A GIS Study into the
Origins of
Minoan Peak Sanctuaries in Eastern Crete (short paper)
14.40-15.10 Sarris, A., Kakoulaki, G., Panagiotakis, N.:
Reconstructing the Minoan
Communication Network in Central Crete (long paper)
15.10-15.30 Korobov, D.: The investigation of the Early Medieval
system of
signalisation in the Kislovodsk basin (Southern Russia) with the help of
GIS (short paper)
15.30-16.00 Coffee break
16.00-16.20 Bödőcs, A.: r.calc.ItinerariumAntonini - Raster based GIS
survey on the
Pannonian data of the Itinerarium Antonini (short paper)
16.20-16.40 Soro, L.: Experimental Land Evaluation in Archaeology: an
application
to model the accessibility of Nuragic sites with Mycenaean material in
Sardinia (short paper)
16.40-17.00 Kondo, Y., Ako, T., Heshiki, I., Matsumoto, G., Seino, Y.,
Takeda, M. &
Yamaguchi, H.: FIELDWALK at KOZU: A Preliminary Report of the GPS/
GIS-aided Walking Experiments for Re-modelling Prehistoric Pathways at
Kozushima Island, Eastern Japan (short paper)