[Dutch] open source geo in NL: early adopters

Mark Prins mc.prins op gmail.com
Ma Dec 30 07:41:42 PST 2013

De -in RACM opgeloste- Rijksdienst voor het Oudheidkundig
Bodemonderzoek had medio 2000 een web gis op basis van Grass draaien,
voor zover ik weet was dat de open source versie.

In 1998 heb ik voor Geo-Logic -opgegeten door Fugro- een webtoepassing
geïmplementeerd op basis van java applet + shapefiles, geen idee meer
wat de naam van dat spul was... was natuurlijk retetraag omdat
iedereen met een 28K8 modem zat... maar leverde wel een interactieve
(tooltips, zoomen, identify, ...) kaart in de browser op.

ennuh vergeet Ilwis niet:
http://ilwis.org/raster_vector_gis_remote_sensing_software_history.htm

Mark

--
Disclaimer;
This message is just a reflection of what I thought at the time of