[Dutch] Verborgen attributen op kaart en in tabel in QGis

Richard Duivenvoorde rdmailings op duif.net
Ma Okt 2 01:12:36 PDT 2017

On 02-10-17 09:54, Mark Prins wrote:
> in dit geval is er kennelijk geen sprake van, maar het is mogelijk om
> null(-value) geometries in een shapefile te hebben, die komen niet in de
> kaart tevoorschijn maar hebben wel een record in de shape die wijst naar
> een rijnummer in de dbase file. (Dit iit tot cobol en dbase IV tabellen
> waar null niet bestaan)

Echt? Dat is natuurlijk heel vreemd. Zulke records zouden dan alleen in
de attribuuttabel voorkomen?

Ik begreep juist dat voor shapes alleen de volgorde maar bepalend is
voor de relatie tussen geom+attributen... Er kan natuurlijk dan een NULL
in zo'n rij zitten, maar dat zou ik als bedenker van een geo format
verboden hebben denk ik :-)

Heb je een voorbeeldje van zo'n shape? Ben wel benieuwd hoe gdal en QGIS
ermee omgaan (en het zou ook geen kwaad kunnen om er een testje voor aan
de test suite van QGIS aan toe te voegen).

Groet,

Richard