[Geoinquiets Barcelona] Resposta de dadesobertes.gencat.cat

Raf Roset rafroset at gmail.com
Thu Mar 3 03:10:55 EST 2011

Ainsss, els jovs es pensen que hi saben tot i els grans van oblidant el què
sabien !
Si, cal reconèixer la feina i la iniciativa de l'ICC ara i abans, però també
cal estirar-los les orelles per haver perdut aquella empenta que tenien.

Al fil de la reflexió de l'Ernest sobre les dades cartogràfiques, hem
analitzat el que diu la directiva europea 2003/98/CE i la corresponent llei
37/2007 o la 20/2010 catalana ? Es la base legal per al RISP tal com diu
Graells. I existeix la dicotomía dades i obres: en el cas de la cartografia
que és una cosa i què l'altra, i per tant què haurien de donar en obert ?

Si hi ha un marc legal definit serà per a tots el mateix. I si cal aquest
marc es pot millorar en cas que uns n'abusin en detriment d'altres. Però tot
això és lent i vol molt temps.
Com a Geoinquiets podem intuïr quins són els usos i quins els abusos, i ben
plasmat en un document formal podria servir al legislador per a millorar
aquestes lleis. O més avall podria servir a la nostra Administració per
redactar une regles del joc que ens convinguin a tots.

Raf