[Dutch] Verse Qgis gebruiker

Loek van Grinsven LoekvanGrinsven op home.nl
Di Jul 29 13:45:09 PDT 2014

Dag,

Ik ben nu ene tijdje bezig met Qgis maar nog redelijk onervaren. Mag ik een
vraag stellen?

Ik heb vanuit TOP10NL en BAG per provincie shapes aangemaakt van gebouwen,
wegen, wateroppervlakken en terreinen met extra velden voor naam,
omschrijving en dergelijke. Dit deed ik met Qgis 2.2. Van deze shapes
selecteer ik een gebied, bijvoorbeeld een dorp met het
rechthoekselectietool. Door rechtsklikken op de laag kon ik dan de selectie
als shape wegschrijven en in andere software (Geomilieu van dgmr) weer
inlezen. Nu heb ik een update gedaan naar Qgis 2.5 en ben de mogelijkheid om
de selectie op te slaan kwijt.  Mis ik een plugin of zit deze mogelijkheid
nu elders verstopt?

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, bij voorbaat dank.

Groet, Loek van Grinsven.