[Dutch] Postcodekaarten

Hans Fast hans op webmapper.net
Ma Feb 9 04:05:50 PST 2015

Hoi,

Nou ik lust wel appeltaart, dus even iets van me laten horen :) Er zijn
zowel aan de output- als aan de inputkant genoeg uitdagingen. Wij zijn
hier een tijdje mee bezig en hebben een aantal oplossingen weten te
vinden voor een paar van de problemen met de kwaliteit van de
BAG-gegevens. Net een blogpost gepubliceerd over een paar oplossingen op
PC4-niveau:
http://webmapper.net/blog/postcodekaart-met-open-data-en-open-source-software/
. Anderen zullen misschien al aan andere aspecten hebben gewerkt (bijv.
het rechttrekken van de resulterende lijnen of andere errors in de
brondata). Het zou mooi zijn om gaanderweg steeds meer van deze dingen
in kaart te brengen en af te vangen (met z'n allen).

Hoewel ik denk dat er nog een heleboel stapjes moeten worden afgelegd
voordat iemand appeltaart proeft ...

Groet,

Hans

> [...]

 > misschien moet ik er maar een prijsvraag van maken: de eerste die een
 > 'mooie' topologische opendata pc6 levert krijgt een warme appeltaart van
 > me, MITS er ook bij wordt gezegd hoe het is uitgevoerd, en dit
 > reproduceerbaar is.

 > OPENdata zou niet alleen moeten gaan over of je het gratis
 > weggeeft of als service aanbiedt, in mijn definities is openheid en
 > uitwisseling van kennis en gebruik minstens zo belangrijk (zie bv het
 > http://www.nlextract.nl/ van Just als een ideaal voorbeeld).

 > Maar laten we vooral doorgaan met proberen tot een mooie dataset te
komen!