[Dutch] BGT/STuF-Geo how-to vraag

Richard Duivenvoorde rdmailings op duif.net
Zo Jan 4 23:43:32 PST 2015

On 04-01-15 20:56, Erik Meerburg wrote:
> Hallo lijst,
>
> Ik heb een vraag gekregen over het inlezen van de BGT-data (via
> STuF-Geo) in QGIS. Althans, dat is de heel kort-door-de-bocht versie. Ik
> had een beetje het idee dat dat nog niet ontwikkeld is, en kan ook niks
> vinden. Bij NL-extract staat het hoopvol (met flink vraagteken)
> aangekondigd voor een komende keer…
>
> Is er ondertussen al iets werkbaars voor op zich niet onhandige
> eindgebruikers ontwikkeld ergens? Of, als dat nog niet het geval is en
> ik mensen zo gek kan krijgen daar wat budget voor rond te krijgen, heeft
> [...]

Hi Erik,

ik ben me niet bewust van iets dergelijks, maar misschien wordt er
ergens stilletjes al iets ontwikkeld? Mensen, laat het vooral weten hier.

Enige BGT gerelateerde wat ik weet is het gebruik van QGIS als
opschoontool voor de eerste oplevering van BGT (zie presentatie Melina
de Boer/Waddinxveen).

Het zou mooi zijn als er een open source (python) library zou worden
geschreven voor het lezen/schrijven/analyseren van BGT/STuF-Geo, zodat
die gebruikt zou kunnen worden in QGIS om plugins of scripts te maken.

We zouden eens met een aantal stake-holders om de tafel moeten gaan
zitten (Hilversum?) en kijken of we dat niet rustig aan klein beginnend
kunnen oppakken?

Groet,

Richard