[Dutch] BGT/STuF-Geo how-to vraag

Richard Duivenvoorde rdmailings op duif.net
Ma Jan 5 00:27:14 PST 2015

On 05-01-15 08:43, Richard Duivenvoorde wrote:
> We zouden eens met een aantal stake-holders om de tafel moeten gaan
> zitten (Hilversum?) en kijken of we dat niet rustig aan klein beginnend
> kunnen oppakken?

Hieraan zou ik eigenlijk nog willen toevoegen, dat juist voor dit soort
overheid-gerelateerd werk, het me voor de de verschillende
gemeentelijke/procinciale overheden zinnig lijkt om geld/energie te
steken in OpenSource oplossingen ipv closed source oplossingen die je
uiteindelijk alleen maar afhankelijk houden en maken.

Het mooie met OpenSource is namelijk dat je eventueel wel kunt betalen
om het te maken, maar dat je daarna NIET meer hoeft te betalen om het
(allemaal) te GEBRUIKEN (hoeveel waren jullie ook al weer kwijt aan die
.... licenties en 'onderhoudscontracten' per jaar).... ?

Dus gemeenten: wie neemt hierin het voortouw en steekt eens een
Nederlandse nek uit. In andere europese landen is het al veel normaler
dat overheden ontwikkelingen in bv QGIS betalen of deels sponsoren!

Groet,

Richard Duivenvoorde