[Dutch] BGT/STuF-Geo how-to vraag

Ma Jan 5 02:25:28 PST 2015

Ha, goed dat a.s. zondag 11 januari wordt genoemd!
voor wie dit vergeten was: de nieuwjaarsborrel met OpenStreetMap NL in
cafe Dudok Hilversum vanaf 14:30. Details op http://osgeo.nl. Je kans
ook om mensen te ontmoeten om wie-weet projecten te realiseren in 2015!
We hebben nog ruimte voorpitches/praatjes (max 15 min).

BGT in QGIS. Erik: kun je je beoogde gebruikers-scenario/use-cases
schetsen?

Ik zie NLExtract wel als een plek om evt e.e.a. te realiseren. Er is een
infrastructuur: GitHub, website, mailing lijst etc voor als we de
techniek ingaan.

Funding: helemaal mee eens. Uitdaging voor 2015: nieuwe funding
mechanieken: bijv crowdfunding door N-aantal overheden? Maar hoe? Er
zijn mogelijke cases: BAG-NLExtract (mutaties), OpenTopo PDOK services,
3D-tooling etc. en nu dus BGT.

Er is al wat werkend voor IMGeo-CityGML BGT inlezen in PostGIS. Net als
voor Top10NL recentelijk, op basis Stetl (Python), dus commandline, maar
wel evt aan te roepen vanuit bijv. QGIS plugin of OGC WPS:
https://github.com/justb4/stetl/tree/master/examples/bgt
Ik heb ook naar de Atom Feeds van PDOK voor BGT gekeken. Daar zie ik
geen GeoStuff (gelukkig!): alleen 2 varianten GML en een GML
Light/Simplefeature. Het aantal standaarden rond BGT duizelt mij wat...

Genoeg stof om de discussie te beginnen. Ik hoop velen a.s. zondag te zien!

Hartelijke groet,

Just