[Dutch] OSM borrel + AAN-data

Paul Meems p.meems op topx-group.nl
Ma Jan 5 06:11:02 PST 2015

Goedemiddag,

Ik kan jammer genoeg niet bij de komende OpenStreetMap NL nieuwsjaarborrel
anwezig zijn.

Maar ik heb wel een vraag/opmerking over OSM.

We gebruiken OSM data in onze webapplicatie en daar over heen leggen we
AAN-data (Agrarisch Areaal Nederland). Deze AAN-data is vrij verkrijgbaar
bij PDOK en wordt elk jaar opnieuw aangeleverd nadat de boeren hun
wijzigingen hebben doorgegeven (in april).

Is het zinvol/handig/leuk/nuttig om die data toe te voegen aan de OSM data?
Je hebt dan de perceelsgrenzen en wat er op verbouwd wordt. Het gaat
misschien te ver om elk gewas dan een eigen kleur te geven, maar je kunt
wel een onderscheid maken tussen akkerbouw en grasland.

Visueel wordt het in ieder geval 'mooier'.
ik heb twee plaatjes toegevoegd. Eentje van OSM alleen en eentje met de
AAN-data als extra laag (in magenta). Zonder AAN heb je grote groene
vlakken. Met AAN kun je de perceelsgrenzen zien.

[image: Inline afbeelding 1]
[image: Inline afbeelding 3]

Ik ben benieuwd wat de OSM-editors hiervan vinden. Ik ben zelf enkel een
gebruiker ;)

Met vriendelijke groet,

Paul Meems

*Paul Meems*Senior GIS consultant

06-53989481
TopX Geo-ICT <http://www.topx-geo-ict.nl>

<http://topx-group.nl/topx-geo-ict>Wij bieden ondersteuning

voor MapWindow GIS <http://www.mapwindow.org/>

De Engelse presentaties van de MapWindow Open Source GIS 2014 conferentie
in Debrecen, Hongarije. <http://www.slideshare.net/MapWindow/presentations>