[Dutch] ICT doorbraakproject open geodata

Jan-Willem van Aalst info op imergis.nl
Zo mei 31 06:08:29 PDT 2015

Hallo,

Bedankt voor het delen van de link, goed dat de overheid dit oppakt.

De geschetste belemmeringen zijn wel herkenbaar. Het zou al mooi zijn als
bijvoorbeeld nationaalgeoregister.nl z'n metadata per dataset eens goed op
orde zou krijgen; nu kom ik bij zoeken nog teveel resultaten tegen die
dubbelingen lijken te zijn.

Ik zou vooral als tip willen meegeven om de usability / user interface van
alle open data sites flink te verbeteren. Is tenslotte ook al sinds jaar en
dag bij Apple en Google een belangrijke succesfactor.

Verder zou ik willen meegeven om niet teveel in 'klaagmodus' te zitten (dit
is niet goed, dat is niet goed) maar vooral aan te geven hoe het wel goed
zou kunnen.

Succes!

Met hartelijke groet,

Jan-Willem van Aalst