Transparent raster layer

Jacolin Yves yjacolin at FREE.FR
Wed Aug 30 07:44:33 EDT 2006

You need to use TRANSPARENT parameter. Note that parameter is an opacity
parameter not really transparent. ie value of 100 is not transparent ;-)
value of 30 is almost transparent.

Regards,

Y.
Le Mercredi 30 Août 2006 12:54, Pleyer, Walter a écrit :
> Hi folks!
>
> How do I make a raster layer partly transparent?
> We want to display a aerial photo (source is tiff or ecw) plus another
> raster layer (tiff), which shall be partly transparent (all pixels i.e.
> 50%) on top of it.
> Is that possible and how do I do it?
>
> Thanks
> Walter
>
> LFRZ
> A-1200 Wien, Dresdner Strasse 89
> Tel:   ++43(1)33 176/421
> Fax:   ++43(1)33 176/999
> Mobil: 0676/5256642
> [...]

http://yjacolin.gloobe.org
----
Stagiaire Conservatoire Régional des Espaces Naturels de la région Centre
http://cahiersnaturalistes.free.fr/cpnrc/
----
- Qu'est-ce que cela peut faire que je lutte pour la mauvaise cause
puisque je suis de bonne foi?
- Et qu'est-ce que ça peut faire que je sois de mauvaise foi
puisque c'est pour la bonne cause. (Jacques Prévert)