[OSGeo Suomi] QGIS käännös: item vai mikä?

Ari Jolma ari.jolma at gmail.com
Tue Feb 20 23:44:05 PST 2018

On 21.02.2018 08:29, Pekka Sarkola wrote:
> Moi!
>
> Ei ihan tarkkaa tietoa miten tuo kulkee. Pitäisi kysyä joko
> Translation-listalla tai sitten KariS voi tietää.

Kyselin ja asia (asioita) selvisi. Yksi kummallisuus ainakin on vielä.
Esim. 'Layout Manager...' näkyy mulla Projekti-menussa vaikka se on
käännetty 'Taittojen hallinta...':ksi.

> Transiflexistä voi ladata sen viimeisimmän .ts-tiedoston. Jos hakee
> resources-osiosta
> (https://www.transifex.com/qgis/QGIS/qgis-application/) suomenkielisen
> (Finnish) ja sitä klikkaamalla saa linkit josta voi ladata
> .ts-tiedostoja käyttöön:
> https://www.transifex.com/qgis/QGIS/qgis-application/fi/download/for_use/

ok, tää on hyvä tietää

> Ja tietysti voi ladata myös käännettäväksi:
> https://www.transifex.com/qgis/QGIS/qgis-application/fi/download/for_translation/.
> Tosin tämän huono puoli on se, että kun palauttaa tiedoston, niin
> jonkinlaista web-käyttöliittymässä tehtyjen käännösten
> konfliktienhallintaa pitäisi tehdä.

Joitain isoja muutoksia voisi olla parempi tehdä ladatulla tiedostolla.
Myös Qt Linguist on ehkä parempi ympäristö tehdä käännöstä.

Ari